Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zobrazování scény s velkým počtem chodců v reálném čase
Pfudl, Václav ; Milet, Tomáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce bylo implementova software, který by byl schopen vykreslovat, simulovat a natáčet scény s chodci. Výstupní videa této práce by mohla být využita jako vstupní data pro rozpoznávací video systémy. Byly implementovány metody a techniky pro vznik takovéto aplikace, jako je skeletální animace postav, vyhledávání cest(umělá inteligence), steering behaviors. Pro realistické vykrelování scén byly implementovány metody, jako je normal-mapping, variance shadow-mapping, deffered rendering, skydome, lens-flare a screen space ambient occlusion. Optimalizace vykreslujícího řeťezce byla implementována pomocí struktury octree pro dělení prostoru. Bylo implementováno GUI, které poskytuje uživateli snadné načítání a úpravu scén s chodci, nastavení vizualizace takové scény a její natáčení.
Simulace davu
Řepka, Filip ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Horáček, Jan (oponent)
V dnešní době stále přibývá důvodů, proč se zaobírat tématem počítačové simulace davu agentů. Pole působnosti a využitelnosti tohoto prvku se také neustále rozšiřuje. Ať už se jedná o testování návrhů veřejných budov, zkoumání dopadů chování jedince na dav, či nahrazování účastníků davových scén ve filmech počítačem simulovanými agenty, je zde simulace davu dobře využitelná a často přímo i nutná. Tato práce nechť je chápána jako první krok k vytvoření obecného frameworku aplikovatelného na široké spektrum situací. Svou obecností tudíž vyčnívá z řady stávajících systémů majících většinou poměrně omezenou oblast aplikace.
Hledání koordinovaných cest pro skupinu robotů
Mestek, Jakub ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Švancara, Jiří (oponent)
Práce se zabývá hledáním nekolizních cest pro skupiny robotů z počátečních do cí- lových pozic (Multi-agent Path Finding - MAPF). Cílové pozice jsou zadány ve formě pouze množiny pozic pro každou skupinu robotů, není dáno konkrétní přiřazení robotů na cílové pozice. Jedná se tedy o skupinovou (team, colored) variantu MAPF. V rámci práce byla vytvořena aplikace umožňující zadat počáteční a cílovou konfiguraci robotů a nalézt co nejkratší nekolizní plány. Nalezené plány mohou být vizuálně odsimulovány a je možné z nich vygenerovat programy proveditelné na robotech Ozobot Evo. 1
Inteligentní křižovatka
Škopková, Věra ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Forst, Libor (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou rozvrhování průjezdů autonomních vozidel inteligentní křižovatkou. Jsou zde popsány existující návrhy na řešení tohoto problému, rozebrány různé přístupy, jak je možné k problému křižovatky teoreticky přistupovat, a je vybrán jeden konkrétní přístup, na jehož základě je navržen deklarativní model pro řešení problému křižovatky. Následně je tento model použit pro provedení teoretických experimentů, které testují propustnost a kvalitu cest v křižovatkách popisovaných různými grafy. Poté jsou tyto teoretické plány překládány na akce pro reálné roboty a spouštěny na nich. Je přitom sledována míra desynchronizace jednotlivých robotů a úspěšnost provádění těchto plánů z pohledu počtu kolizí. Jelikož přímé provádění teoretických plánů na reálných robotech není příliš úspěšné, jsou zde popsána vylepšení překladu jednotlivých akcí, s nimiž dokážou roboti plány provádět úspěšněji.
Multiagentní hledání cest na Ozobotech
Krasičenko, Ivan ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Hric, Jan (oponent)
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Ivan Krasičenko Multiagentní hledání cest na Ozobotech Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí bakalářské práce: prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D. Studijní program: Informatika Studijní obor: Programování a softwarové systémy Praha 2018 Prohlašuji, že jsem tuto bakalářskou práci vypracoval(a) samostatně a výhradně s použitím citovaných pramenů, literatury a dalších odborných zdrojů. Beru na vědomí, že se na moji práci vztahují práva a povinnosti vyplývající ze zákona č. 121/2000 Sb., autorského zákona v platném znění, zejména skutečnost, že Univerzita Karlova má právo na uzavření licenční smlouvy o užití této práce jako školního díla podle §60 odst. 1 autorského zákona. V ........ dne ............ Podpis autora i Chtěl bych poděkovat rodičům, že mě vždy podporovali. Bohu, že mě v tom nenechavá samotného. Učitelem ze školy za jejich trpělivost a přívětivost. Všem spolužákům a spolubydlícím se kterými jsem měl tu čest trávit čas. ii Název práce: Multiagentní hledání cest na Ozobotech Autor: Ivan Krasičenko Katedra: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí bakalářské práce: prof. RNDr. Roman Barták, Ph.D., Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Abstrakt: Vytvořeni testovacího simulačního prostředí pro multiagentní hledání cest na Ozobotech....
3D Navigation for Mobile Robots
Škoda, Jan ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Obdržálek, David (oponent)
V práci je navržen 3D navigační systém pro hledání cest pro autonomní vozidla. Systém zpracovává point-cloud data z rgb-d kamery a vytváří trojrozměrnou mřížku obsazenosti s adaptivní velikostí buněk. Obsazené buňky mřížky jsou popsány normálním rozdělením charakterizujícím body naměřené v prostoru buňky. Tato normální rozdělení jsou pak použita pro klasifikaci buněk, stanovení průjezdnosti a detekci kolizí. Prostor průjezdných buněk je následně použit pro plánování cest. Schopnost pracovat v trojrozměrném prostoru umožňuje použití autonomních robotů ve složitě strukturovaných prostředích s několika úrovněmi povrchu, nerovným povrchem, mosty a tunely. To je důležité pro použití robotů v reálných prostředích, městech nebo při záchranných misích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Simulace davu
Řepka, Filip ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Horáček, Jan (oponent)
V dnešní době stále přibývá důvodů, proč se zaobírat tématem počítačové simulace davu agentů. Pole působnosti a využitelnosti tohoto prvku se také neustále rozšiřuje. Ať už se jedná o testování návrhů veřejných budov, zkoumání dopadů chování jedince na dav, či nahrazování účastníků davových scén ve filmech počítačem simulovanými agenty, je zde simulace davu dobře využitelná a často přímo i nutná. Tato práce nechť je chápána jako první krok k vytvoření obecného frameworku aplikovatelného na široké spektrum situací. Svou obecností tudíž vyčnívá z řady stávajících systémů majících většinou poměrně omezenou oblast aplikace.
Zobrazování scény s velkým počtem chodců v reálném čase
Pfudl, Václav ; Milet, Tomáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce bylo implementova software, který by byl schopen vykreslovat, simulovat a natáčet scény s chodci. Výstupní videa této práce by mohla být využita jako vstupní data pro rozpoznávací video systémy. Byly implementovány metody a techniky pro vznik takovéto aplikace, jako je skeletální animace postav, vyhledávání cest(umělá inteligence), steering behaviors. Pro realistické vykrelování scén byly implementovány metody, jako je normal-mapping, variance shadow-mapping, deffered rendering, skydome, lens-flare a screen space ambient occlusion. Optimalizace vykreslujícího řeťezce byla implementována pomocí struktury octree pro dělení prostoru. Bylo implementováno GUI, které poskytuje uživateli snadné načítání a úpravu scén s chodci, nastavení vizualizace takové scény a její natáčení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.